piątek, 16 stycznia 2015

Wyspa GoZo

W czwartek odwiedziliśmy Gozo. Jest to niewielka wyspa należąca do archipelagu wysp maltańskich w której w skład wchodzą 3 zamieszkane wyspy: Malta, Gozo i Comino. W zbiór archipelagu wchodzi również szereg małych wysepek (m.in. wcześniejsza Filfla widziana w oddali z Klifów i z Blue Grotto) i mikro wysepek.
Na wyspie skupiliśmy się na tzw. „Azure Window” oraz stolicy Gozo Victoria (Rabat).

Na Gozo można dostać się tylko promem, który odpływa z miejscowości Cirkewwa (Malta) do Magarr (Gozo). Cena biletu na prom w obie strony: 4,65€, czas podróży: 25 min, odległość: 6 km.

Rozpoznawczym znakiem Gozo jest Azure Window, formacja wapienna, przypominająca łuk wyrastający z krystalicznie czystej i błękitnej wody.

Efektowna przyroda, malownicze krajobrazy, atmosfera niczego sobie… gdyby niewszędobylscy turyści ;)

Stolica Victoria (Rabat), małe miasteczko sprawiające wrażenie wyludniałego. Największą atrakcją miasta jest zamek, katedra Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, pałac Gubernatorów i pałac Biskupi.

Wyspa jest nieodłącznym punktem turystów odwiedzających Maltę.
Gozo często przyciąga miłośników nurkowania głębinowego oraz osoby, które poszukują dziewiczej przyrody.

Na koniec dwa zdjęcia z imprezowego Paceville, gdzie spędzimy kilka godzin odwiedzając kilka klubów ;)

Piątek, minął nam dość leniwie :)))
Dzień poświeciliśmy na powtórne odwiedzenie Vallety: pospacerowaliśmy, zobaczyliśmy miejsca, których jeszcze nie zdążyliśmy dotychczas zwiedzić, zakupiliśmy pamiątki,  zasmakowaliśmy deseru i kawy, załapaliśmy się raz jeszcze na wystrzał z armat ;)
Wieczorem wybraliśmy się na pożegnalną kolacje, aby móc zapamiętać smak "maltańskiego królika".
Ostanie łyki rodzimego wina, pakowanie i udanie się na wcześniejszy, niż zwykle spoczynek - ze względu na poranny lot do Polski.

Podsumowując krótko:
Malta - bardzo oryginalny kraj, warty odwiedzenia!
Naszym zdaniem tydzień na Malcie w styczniu to trochę za dużo. Natomiast latem za mało, wliczając plażowanie (Malta posiada piękne plaże).
Proponujemy w okresie letnim połączyć Maltę z Sycylią (bardzo dobre połączenia promowe).

Za co najbardziej polubiliśmy Maltę?

Za niepowtarzalną przyrodę i za jej dość nie typowe połączanie -  Afryki Arabskiej, Włoch oraz Anglii, zachowując przy tym swoją maltańską kulturę.
Nie zapomnimy też, maltańskiej kuchni oraz rodzimych trunków ;)))